A válság ellenére sikeres évet zárt a CO-OP Star Zrt.

2009-ben drasztikusan csökkent a lakosság fogyasztása, gyorsukt az infláció, a CO-OP Star Zrt. kereskedelmi tevékenysége azonban minden nehézség ellenére is növekedést mutat – mondta Dr. Rédei István a cég elnök-vezérigazgatója azon a sajtótájékoztatón, melyet pénteken tartott, Bartus Pál, a társaság felügyelő bizottságának elnöke társaságában.

Természetesen a cég sem tudta teljesen kikerülni a válság hatásait. Az élelmiszer kiskereskedelmi üzletek 3,9%-al, a nem élelmiszer jellegű boltok 12,7 %-al estek vissza az előző év azonos időszakához képest. Decemberben ez a mutató meghaladta a 20 % -ot is. A kereskedelemből származó bevétel azonban fogyasztói áron így is 4,22 százalékkal növekedett és elérte a 19.945 millió forintot, az adózott nyereség pedig meghaladta 200 millió forintot. A CO-OP Star Zrt. – amellett, hogy hogy 4 élelmiszer és 2 iparcikk üzletük a veszteséges működés miatt bezárt – képes volt hálózatának bővítésére is. Székesfehérváron 7, az országban további 5 élelmiszerüzlet nyitottak az elmúlt évben. Tavaly még több nagyértékű beruházásra is sor került, idén azonban ilyenekben nem gondolkozik a cég, csak egy elkezdett projektet – a tápiószecsői boltot - fejezik be.

Ebből fakadóan egyből adódott a kérdés: a napokban felröppent hírnek – mely szerint a CO-OP Star Zrt. komolyan érdeklődik a volt Csemege tömbbel kapcsolatos lehetőségek iránt – mennyi a valóságtartalma. Dr. Rédei István elmondta: valóban szó van arról, hogy ott a cég megjelenjen, ám azon kívül, hogy a lehetőség érdekli őket, semmi konkrétumot nem tud mondani. Többek között olyan praktikus dolgokat is vizsgálniuk kell, hogy az épület adottságai elégségesek-e arra, hogy kiszolgálják az ott esetleg üzemelő hipermarketet, hiszen nemcsak az eladótérnek kell megfelelőnek lenni, de például az árut szállító kamionoknak is el kell férniük a környező utcákon.

Ez tehát még a 2010-es év nyitott kérdései közé tartozik. Abban azonban nincs kétsége az elnöknek, hogy ez az év minden bizonnyal a társaság legnehezebb éve lesz. Még akkor is, ha a fejlesztések eredményeként jelentősen növekedett a társaság tárgyi eszköz állománya és növekedtek a befektetett pénzügyi eszközök- főleg a részesedések – is.

Mindemellett a CO-OP Star Zrt. kiemelt hangsúlyt helyez a régi vásárlók megtartására, azok elégedettségének növelésére, mint az új vevők megszerzésére és megtartására. Az idei első negyedévre a cégnek több mint 75.000 törzsvásárlója volt – mondta Dr. Rédei István.