Országosan intézhető adóügyek
A diákoknak, lakóhelyüktől távol munkát vállalóknak sokszor gondot jelent hivatalos ügyeik intézése. Az illetékességgel és hatáskörrel rendelkező hivatalok személyes felkeresése pénzt, fáradságot, és időt igénylő feladat. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) adóztatási szerve célkitűzései között szerepel az adózók számára egyszerűbb, kényelmesebb ügyfélkapcsolati megoldásokat biztosító szolgáltatások bevezetése.
Ennek szellemében tovább bővült azon ügyek köre, melyek az ország bármely adóigazgatóságán intézhetők. Az adózók kérelmére, vagy személyes megjelenés alkalmával - a Kiemelt Adózók Igazgatóságához (KAIG) és Kiemelt Ügyek Igazgatóságához (KÜIG) tartozó adózók ügyeinek kivételével - a következő ügyekben a NAV bármelyik megyei (fővárosi) adóigazgatósága eljárhat: adó-,
jövedelem- és illetőségigazolás, adóazonosító jel kiadása; adóigazolvánnyal, START, START PLUSZ, START EXTRA kártyával kapcsolatos ügyintézés; adószám kiadása közvetlenül az állami adóhatóságnál bejelentésre kötelezett személyek, illetve szervezetek részére; egészségügyi szolgáltatási járulék fizetési kötelezettség bejelentéssel kapcsolatos ügyfélszolgálati ügyintézés.
A megyei (fővárosi) adóigazgatóságok ügyfélszolgálatainak nyitvatartási ideje helyenként változó, melyről a hivatal www.nav.gov.hu honlapján és a 36-40/42-42-42 telefonszámon tájékozódhat.