Kistérségi ügyfélszolgálati pont nyílt Jászberényben
A társadalombiztosítás szolgáltató szerepének növelését szolgálja az a Kistérségi ügyfélszolgálati iroda, melyet ma délelőtt adott át a Jászberényi Szent Erzsébet Kórházban Vojnik Mária, az Egészségügyi Minisztérium államtitkára.
Mint az államtitkár asszony elmondta, különös hangsúlyt helyeznek arra, hogy a biztosító megerősítse szolgáltató szerepét. Mindenkinek joga van hozzá, hogy lakóhelytől, foglakozástól függetlenül, azonos esélyeket kapjon a gyógyuláshoz, illetve ahhoz, hogy megismerhesse és igénybe vehesse a TB által nyújtott szolgáltatásokat, információkat.
A „Biztonság és partnerség” program keretén belül a 19 megyei pénztár helyett 7 regionális szervezetet hoztak létre meghatározott szereppel. Feladatuk többek között, hogy ügyfélszolgálataik által az adott régióban kapcsolatot tartsanak a biztosítottakkal.
A kialakított ügyfélszolgálati pontokon településektől függően legalább heti egy-két alkalommal felkészült munkatársak állnak az ügyfelek rendelkezésére. Az irodában azonnali lehetőség van a TAJ kártyákkal kapcsolatos ügyintézésre és az Európai Egészségbiztosítási Kártya kiváltására, ugyanakkor a táppénz, terhességi gyermekágyi segély, a gyermekgondozási díj, illetve az utazási segély tekintetében információszerzésre lesz lehetőség. Az itt bejelentett panaszokat is továbbítják, tehát nem kell különböző szinteket végigjárniuk és -levelezniük az ügyfeleknek
Vojnik Máriától azt is megtudtuk, hogy múlt hónap elejétől május végéig 49 új kistérségi ügyfélszolgálati irodát adnak át folyamatosan az országban, a későbbiekben pedig még újabb 13 nyílik. Ezeken a pontokon ötven fő köztisztviselő látja el ezeket a szolgáltatásokat. Költségeiket és az irodák kialakításával, üzemeltetésével kapcsolatos kiadásokat az OEP éves költségvetéséből fedezik.
A jászberényi irodát a Szent Erzsébet Kórház új épületszárnyának első emeletén alakították ki, ahol szerda délelőttönként 9-től fél 12-ig fogadják az ügyfeleket.