A nagyvilágon a Coca-Cola, Európában a Nokia a legerősebb márka

Az European Brand Institute közzétette tanulmányát, mely 24 ország 16 iparágának több, mint 3.000 neves kereskedelmi márkáját értékeli és rangsorolja.

Az intézet értékelése szerint az első tíz helyen álló európai márka az idén 11.2 milliárd euróval, azaz közel 6 százalékkal kevesebbet ér, mint tavaly, összesen 186 milliárd eurót - közli a pénzcentrum.hu.

A neves márkákat forgalmazó cégek rangsorában az első a Nokia, a cég a márka szempontjából 35.22 milliárd eurót ér. A második a francia LVMH luxuscikkeket forgalmazó vállalat, 32.37 milliárddal, a harmadik a belga Inbev söripari csoport 26.93 milliárd euróval. Rajtuk kívül a Vodafone, az Unilever, a Telefonica, a Mercedes Benz, a Deutsche Telekom, a BMW és a SAB Miller található az első tízben.

A vesztesek közt első helyen az egyesült királyságbeli bankcsoport, az RBS áll (-40%), amelyet a német Allianz Csoport (-18,5%) követ. Az autómárkák közül a legtöbbet a Fiat Csoport, a Mercedes és a Porsche veszített márkaértékéből.

A világ TOP márkái közé egyetlen európai vállalat, a finn Nokia tudott bekerülni. 8. a japán Toyota, rajta kívül két német autógyár - a Mercedes és a BMW- töri meg az amerikai hegemóniát a legjobb 15 között. Az sem kérdés, hogy az informatikai vállalatok brandjei a legértékesebbek: az első tizenöt cég majd' felének ez a fő profilja.

A TOP 500-ban 5 magyar márka szerepel. A legelőbb helyen az OTP áll: a legnagyobb hazai pénzintézetet -mint márkát- 436 millió euróra (120 milliárd forint) értékelte az Európai Védjegy Intézet. A Szerencsejáték Zrt. a 346. helyen található, de a MOL is belefért a top 400-ba: a 399. A Danubius Hotels szállodalánc a 456. helyen áll, míg a Magyar Posta a 489.

A világ legerősebb márkái:

[img_assist|nid=8509|title=|desc=|link=none|align=center|width=600|height=694]