Forradalmárok az autópiacon
Egy magazin időrendi sorrendben összeállította azoknak az autóknak a listáját, melyek az elmúlt évszázadban különös hatással volt az emberek életére.
A lista élén az 1908-ban piacra dobott Ford T-modell található, amely teljesen átalakította az emberek közlekedési szokásait a XX. század elején.A T-modellből az évek során 15 millió darabot adtak el, ez volt az első munkásosztály tagjai által is elérhető autó.
A napokban ünnepelték a Volkswagen Bogár 75. születésnapját, bár a sorozatgyártásra csak a világháborút követően kerülhetett sor. A Bogár azt jelentette a háború után az európaiaknak, amit a T-modell az évszázad elején az amerikaiaknak.
A Jaguar XK 120-as modellt az 1948-as Londoni Autó Kiállításon mutatták be, sokan ezt a modellt tartják a valaha készült egyik legszebb modellnek.
A NDK mérnökei 1958-ban úgy gondolták, hogy tökéleteset alkottak, amit leginkább az igazol, hogy a Trabanton - a Barkashoz és a Wartburghoz hasonlóan - évtizedeken keresztül csak minimális átalakításokat hajtottak végre a keleti népautón. A három évtizedet átölelő gyártás során több mint 3 millió darab készült belőle.
A Porsche 911-es a leghosszabb ideig gyártott sportautó a tengerentúlon, amely a közúton és a versenypályákon egyaránt bizonyított. A Ford Mustang szintén 1964-ben látott napvilágot, a gyártását a mai napig folytatják.
A Jeep Cherokee a terepjárók státuszszimbólummá válása előtt a családok számára kényelmes megoldásnak bizonyult, hasonlóan az 1984-es hétszemélyes Didge Caravan-hoz, melynek gyártás már az ötödik generációnál tart.
A sort a Toyota Prius zárja, amely egyértelműen a harmadik évezred eddigi legsikeresebb modellje. A hibrid eladási listák éléről kirobbanthatatlan modell történetének 9 éve alatt 1,2 millió darab talált belőle gazdára. 2008-ban a Toyota (és a Lexus) uralta a hibrid piac 74,4 %-át.