Van képem hozzá… Akiket a gumi füstje megcsapott…

Ha majális, akkor a sebességmániás motorosok számára egyértelmű, hogy irány Kunmadaras. Idén az időjárás is kegyeibe fogadta a 19. Autós motoros majálist. Ahol a szervezők ezúttal is változatos programokkal várták a száguldás szerelmeseit. Hogy még több izgalom legyen ezen a napon rendezték a Mugen Race Stunt OB fordulóját is. És persze volt minden, ami még a majálishoz kell. Már évek óta készülök, hogy közelről megnézzem ezt az eseményt. Ezúttal nem jött közbe semmi, így Gémesi Balázzsal – aki ezúttal még nem versenyzett – úgy döntöttünk, hogy a fotózásnak adjuk ezt a napot.

A gyorsulási versenyeken mindenki kipróbálhatta, mit tud a motorja és mit tud kihozni belőle ő maga. Erre kiváló alkalom volt a közönség kategória, ahol különböző utcai motorokkal mérhették össze tudásukat a vállalkozó szelleműek. Csak úgy megjegyzem, hogy ezek a gépek is 200 km/h fölötti sebességgel haladtak át a 400 méteres táv végén levő mérőponton. És tehette mindenki mindezt biztonságos körülmények között. Az igazat megvallva ezek a motorok a normális közlekedésben a tudásuk töredékét sem használhatják – már ha gazdájuk betartja a sebesség határokat. Itt viszont senki és semmi nem korlátozta, hogy elszabaduljanak a lóerők. Aztán voltak egészen fiatalok is, akik csak ismerkednek ezzel a műfajjal, így ezek a srácok „megelégedtek” 100 – 130-as végsebességgel. Bár ez inkább férfi műfaj, de azért feltűnt egy-két hölgy versenyző is, sőt nem csak feltűntek, de nem kevés borsot törtek az erősebb nem képviselőinek orra alá. És persze ott voltak a sokszáz lóerős paripák is, amelyeknek bizony alig 8 másodperc kellett, hogy felfalják a távot. A beton fal mellől lehetett érezni az igazi erejüket. Hát bizony itt már komolyan kellett kapaszkodni a versenyzőknek, hogy le ne maradjanak a motorjuktól, mert elképesztő volt a gyorsulás.

Az hogy a show sem maradjon el arról 1.200 lóerős gép bemutató futama gondoskodott. Itt már nem csak a látvány volt félelmetes, de a velejáró hang is igénybe vette a dobhártyákat. Akinek még ez sem volt elég gyors és hangos, annak a szervezők felszolgáltak még egy „kis ínyencségről". Egy 8.000 lóerős – igen tíz darab átlagos autó összesített ereje – rakétaautót hozott el Franciaországból Donald Pottier. Bár pontos időeredményt nem tudtunk meg -az időmérő berendezés ugyanis nem viselte jól azt hatalmas turbulenciát, amit a kocsi hajtóműve okozott- , de annyit igen, hogy a végén kb. 380 km/ó sebességgel szaggatta az aszfaltot.

A Show után népvándorlás indult az idén frissen kialakított verseny területre, ahol a stunt rider szakág hazai menői mérték össze ügyességüket. Ők azok aki, még tévedésből sem úgy használják a motort, ahogy azt az átlagos motorosok… mit nem mondjak nem is átlagos srácok… fordítva ülnek a motoron, fejenállnak a tankon, első keréken gurulnak, vagy éppen egykerekezés közben felmásznak a kormányra... Olyan trükköket csináltak, hogy a közönség nem mindig tudta eldönteni, hogy tapsoljon, vagy megpróbáljon valami képi emléket csinálni a legjobb pillanatokról, vagy esetleg a látványtól leesett állát próbálja visszarakni a helyére. Sőt, azt is megtudtam egy hölgytől, hogy az égett motorguminak nem szaga van, hanem illata… és ez bizony képes megcsapni a benzingőzös embereket – és nem csak azokat. Azért azt feltétlenül el kell mondani, hogy a legjobb hazai menők már Európa-szerte bizonyítottak, sőt a tengeren túli nagyokat is meg-megleckéztették… Miután eldöntötték ki legyen a király akkor újabb népvándorlás indult… vissza a gyorsulási elődöntőkre és döntőkre… ahol eldőlt kik lettek a MOTUL Kupa legjobbjai…

De abba is hagyom, mert egyszerűbb, ha mutatok egy tandem válogatást, amit Gémesi Balázzsal csináltunk… ő motorosként „belülről” én meg csak úgy „rácsodálkozásként”.
Kattintás a képre és már nyílik is a galéria.

Végül azért had mondjam el, hogy tényleg érdemes egy napot rászánni egy ilyen programra Kunmadarason… utána valószínű, hogy a következőt már nem lehet kihagyni. Ahogy azt a szlogenjük mondja: „Ami itt nincs, azt máshol ne is keresd!”.