Mi lehet az oka: kevesebb WC-papír fogy...

A háztartási papíráru kiskereskedelmi eladása 10 százalékkal nőtt az elmúlt egy év alatt, és meghaladja a 42 milliárd forintot.

Mennyiségben a toalettpapír kiskereskedelmi eladása 1 százalékkal csökkent, annak ellenére, hogy a forgalom elérte a 22 milliárd forintot. A jelentős plusz a 13 százalékos áremelkedés következménye.
A drágulás fő oka, hogy a kereslet folyamatosan az olcsóbb, egy és két rétegű papíroktól a magasabb minőségű, három és négy rétegű termékek felé mozdul el. Ugyanakkor az alacsonyabb átlagár irányába hat, hogy a 4 tekercses kiszerelés részaránya csökken. A fogyasztók többet vásárolnak az egy egységre vetítve olcsóbban beszerezhető 8-as, 10-es és 16-os kiszerelésből.

A papírzsebkendő bolti forgalma mennyiségben 1, értékben 7 százalékkal emelkedett, és túllépett az évi 10 milliárd forinton. Itt 8 százalékos a drágulás. A 100 darabos kiszerelésre jut - értékben - az eladások 65 százaléka. A 10 darabos szegmens piaci részesedése 1 százalékponttal, 26 százalékra nőtt. A dobozos részaránya pedig 7-ről 9 százalékra változott.

A konyhai papírtörlő iránt dinamikusan bővült a kereslet. Mennyiségben 5, értékben 10 százalékkal nőtt a bolti eladás. A piac mérete megközelítette az évi 6 milliárd forintot. Ennél a terméknél is figyelemre méltó az áremelkedés: Egy kilogramm konyhai papírtörlő átlagosan 11 százalékkal került többe idén május-júniusban, mint a múlt évi hasonló periódusban.

A szalvéta piacmérete évi 3 milliárd forint körül mozog. Amíg értékben 2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalma, addig mennyiségben 4 százalék csökkenést mutatnak az adatok. A piacon továbbra is az egy rétegű dominál, értéket tekintve 74 százalékos piaci részesedéssel. A három rétegű mutatója 24 százalék - írja a pénzcentrum.hu